Dodatek Mieszkaniowy 2013

Opublikowane dnia 20 Września 2013 przez Jakub Sikora   |  Dział Aktualności

Dodatek MIeszkaniowy

Jednym z zadań Gminy jest pomoc osobom o niskich dochodach oraz osobom ubogim. Jedną z form pomocy jest dofinansowanie do wydatków związanych z kosztami utrzymania lokalu mieszkalnego poprzez przyznanie dodatku mieszkaniowego.
UWAGA !
Mogą go otrzymać osoby, którym przysługuje tytuł prawny do lokalu w celu umożliwienia im zapłaty czynszu oraz pokrycia innych obciążających je wydatków za zajmowany lokal mieszkalny.
KTO MOŻE DOSTAĆ ?
                Dodatek mieszkaniowy mogą otrzymać:

  • Najemca lub podnajemca mieszkania,
  • Osoba posiadająca spółdzielcze prawo do mieszkania,
  • Osoby mające tytuł prawny do zajmowanego mieszkania, ponosząca wydatki związane z jego zajmowaniem,
  • Osoby zamieszkujące mieszkanie bez tytułu prawnego, oczekująca na przysługujący lokal zamienny lub socjalny.

KRYTERIA PRZYZNAWANIA !

  • Dodatek przysługuje osobom, jeżeli średni miesięczny dochód na jednego członka gospodarstwa domowego uzyskany w okresie trzech miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku o przyznanie dodatku nie przekracza 175% kwoty najniższej emerytury w gospodarstwie jednoosobowym i 125% tej kwoty w gospodarstwie wieloosobowym, obowiązującej w dniu złożenia wniosku – od dnia 01.03.2013r. to odpowiednio kwoty 1.454,51 zł w gospodarstwie jednoosobowym i 1.038,94 zł w gospodarstwie wieloosobowym.
    Jeżeli dochód jest nieco wyższy, nie zamyka to możliwości otrzymania dodatku – jeśli kwota nadwyżki nie przekracza wysokości dodatku mieszkaniowego, należny dodatek mieszkaniowy obniża się o tę kwotę.
    Przy wydawaniu decyzji o przyznaniu dodatku mieszkaniowego uwzględnia się kwotę najniższej emerytury obowiązującą w dniu złożenia wniosku, na podstawie przepisów ustawy z dnia 17 grudnia 1998r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (tekst jednolity Dz. U. z 2004r. Nr 39 poz. 353 z późn. zm.).

    Uwaga: Od dnia 1.03.2013r. wysokość najniższej emerytury wynosi 831,15 zł.

  • Powierzchnia użytkowa zajmowanego lokalu mieszkalnego nie może przekraczać normatywnej powierzchni użytkowej o więcej niż:

      1. 30 % albo
      2. 50 % pod warunkiem, że udział powierzchni pokoi i kuchni w powierzchni użytkowej tego lokalu nie przekracza 60 %.

       

Liczba członków gospodarstwa domowego

Powierzchnia normatywna
[ w m² ]

Powierzchnia dopuszczalna przy 30% przekroczeniu pow. normatywnej
[ w m² ]

Powierzchnia dopuszczalna przy 50% przekroczeniu pow. normatywnej,pod warunkiem, że udział powierzchni pokoi i kuchni w powierzchni użytkowej tego lokalu nie przekracza 60 %.
[ w m² ]

1 osoba

35

45,50

52,50

2 osoby

40

52,00

60,00

3 osoby

45

58,50

67,50

4 osoby

55

71,50

82,50

5 osób

65

84,50

97,50

6 osób

70

91,00

105,00


GDZIE SKŁADAĆ WNIOSEK ?
Wniosek należy złożyć w:

Urząd Miejski Wejherowo                              Urząd Miejski w Redzie                 Urząd Miejski w Rumi
Wydział Spraw Lokalowych                           Referat Inżynierii Miejskiej             Biuro Obsługi Mieszkańca
84 – 200 Wejherowo                                      84 – 240 Reda                                 84 – 230 Rumia
ul. 12-go Marca 195                                        ul. Pucka 9                                        ul. Sobieskiego 7
I piętro, pokój nr 111                                      pokój nr 2                                           Stanowisko nr 1

WYMAGANE DOKUMENTY !

  • wypełniony wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego (dostępny na miejscu w w/w wydziałach, (a także w internecie) potwierdzony przez Zarządcę budynku,
  • tytuł prawny do zajmowanego lokalu, tj. umowę najmu, akt notarialny lub przydział na mieszkanie,
  • wyliczenie czynszu obowiązującego w miesiącu składania wniosku – wystawione przez zarządcę lub właściciela budynku,
  • zaświadczenie o dochodach osiągniętych w 3-ch miesiącach poprzedzających datę złożenia wniosku wyliczonych w następujący sposób: przychody po odliczeniu kosztów ich uzyskania oraz po odliczeniu składek na ubezpieczenie emerytalne, rentowe i chorobowe, (chyba że zostały one już zaliczone
    do kosztów uzyskania przychodu),
  • emeryci lub renciści przedstawiają odcinki ZUS lub decyzje, potwierdzające wysokość otrzymywanego świadczenia- z 3-ch ostatnich miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku,
  • osoby zarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracy przedstawiają zaświadczenie o wysokości otrzymywanego świadczenia oraz odprowadzanej składki na ubezpieczenie zdrowotne,

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Urząd wydaję decyzję w ciągu 30 dni od daty złożenia wniosku.
TERMIN WAŻNOŚCI DECYZJI
Dodatek mieszkaniowy przyznaje się na okres 6 miesięcy.

UWAGA! Druki Wniosków o przyznanie dodatku mieszkaniowego można odebrać
w Administracji Osiedla

POBIERZ Formularz o Przyznanie dodatku mieszkaniowego


Na stronie następnej artykuł o Prawidłowej eksploatacji mieszkań i jak zaoszczędzić energię cieplną w naszych mieszkaniach

 

Strona 4 z 4 3 4

Administracje WSM

Administracja Os. Kaszuby
Tel. +48 58/677-90-69

Administracja Os. Zachodnia/Chopina
Tel. +48 58/672-29-12

Administracja Os. Reda/Rumia
Tel. +48 58/678-36-68 (dla mieszkańców Redy)
Tel. +48 58/671-02-35 (dla mieszkańców Rumi)

Telefony Awaryjne

Niżej podane są telefony awaryjne do służb internwenycjnych WSM (awrie dot. mieszkań) i pogotowia dźwigowego (awarie dot. wind) .

  • Awarie po godzinach pracy WSM
  • tel.605-644-493
  • Pogotowie Dźwigowe
  • tel. 58/620-00-76 kom. 508-134-808
  • (czynne 24h/dobe)

Kontakt

Siedziba Zarządu Wejherowskiej Spółdzielni Mieszkaniwej mieści się w mieście Wejherowie w woj. Pomorskim.

Adres: ul. Gen. J. Hallera 5
Poczt.: 84-200 Wejherowo
Tel.+48 58/672-99-52
Fax+48 58/672-99-50
E-mail: sekretariat@wsm.wejher.pl